Els projectes són un espai d’aprenentatge òptim per poder observar la realitat a través d’una mirada globalitzadora, sense les parcel·lacions imposades per unes àrees del coneixement que són un fre per a la comprensió profunda i complexa del món. A continuació podeu veure un exemple d’una activitat a través de la qual els alumnes van haver de posar en relació aprenentatges matemàtics, biològics, històrics, artístics, lingüístics i fins i tot religiosos, per tal de comprendre l’augment de la capacitat cranial dels homínids al llarg del temps i la relació d’aquest augment amb els canvis d’estil de vida que els acompanyaven.
Esta activitat també mostra una altra característiques essencial de tot projecte, l’ús del coneixement com un instrument per comprendre i actuar en contextos plens de significat, un ús aplicat dels sabers que carrega de valor i funcionalitat allò que aprenem.
Clica aquí per veure la descripció de l’activitat a l’ARC (amb materials imprimibles)
A més, la següent imatge us portarà a una presentació i un vídeo explicant tot el procés.